آموزش روتوش عکس در فتوشاپ
نوشته شده توسط : علی

مطمئناً آنچه در حین عکسبرداری با چشم می بینید و آنچه بعد از جلسه عکس به دست می آورید یک چیز نیست. اما نگذارید ناامیدی شما را تصاحب کند! فتوشاپ با ابزار پیشرفته خود برای صاف کردن پوست و مو ، بهینه سازی نسبت بدن و تأکید بر برخی از جزئیات ، جهان را نجات خواهد داد. درست مثل زیبایی!

فتوشاپ قادر است عکس کمی ناقص را به یک عکس عالی تبدیل کند. بنابراین ، من 50 آموزش زیبایی روتوش برای شما فراهم کرده ام تا تکنیک های فتوشاپ را بیاموزید و نمونه هایی از چگونگی انجام آن را در عمل مطالعه کنید. در اینجا هم آموزش های مبتنی بر تصویر و هم موارد ویدیویی را خواهید یافت. بیشتر آنها قبل و بعد از مقایسه هستند و شما فقط می توانید تمام ویرایش ها را با گام به گام فتوشاپ خود دنبال کنید.

در این آموزش روتوش ، من نحوه تغییر رنگ چشم در فتوشاپ را با استفاده از یک لایه تنظیم Hue / Saturation به شما نشان می دهم! چه شما می دانید به کدام رنگ چشم نیاز دارید یا فقط می خواهید بازی کنید و آزمایش کنید ، یک لایه تنظیم رنگ / اشباع تغییر رنگ چشم را آسان ، سریع و سرگرم کننده می کند! و چون با یک لایه تنظیم کار خواهیم کرد ، هیچ تغییری دائمی در تصویر ایجاد نخواهیم کرد. شما حتی بعد از پایان کار نسخه اصلی و ویرایش نشده خود را با رنگ چشم اصلی خواهید داشت.

من از Photoshop CC استفاده خواهم کرد اما این مراحل کاملاً با Photoshop CS6 سازگار است. برای پیگیری ، می توانید از هر تصویری استفاده کنید که می خواهید رنگ چشم فرد را تغییر دهید. من از این عکس که از Adobe Stock بارگیری کردم استفاده می کنم:
تصویر اصلی قبل از تغییر رنگ چشم در فتوشاپ.
عکس اصلی اعتبار: Adobe Stock.

بیا شروع کنیم!
نحوه تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

این آموزش را به صورت PDF آماده چاپ بارگیری کنید!
مرحله 1: روی چشم ها بزرگنمایی کنید

قبل از شروع ، بیایید با بزرگ نمایی روی چشم ، ببینیم چه کاری انجام می دهیم. بزرگنمایی ابزار را از نوار ابزار انتخاب کنید:
انتخاب ابزار بزرگنمایی از نوار ابزار در فتوشاپ.
انتخاب ابزار بزرگنمایی.

برای بزرگنمایی همزمان هر دو چشم ، چند بار روی ناحیه بین چشم کلیک کنید. بعد از بزرگ نمایی ، برای متمرکز کردن چشم ها روی صفحه ، کلید H را از صفحه کلید فشار دهید تا به ابزار دستی فتوشاپ بروید و سپس تصویر را کلیک کرده و به موقعیت خود بکشید:
با ابزار بزرگنمایی در فتوشاپ بزرگنمایی چشم ها را انجام دهید.
روی چشم ها بزرگنمایی کنید و آنها را روی صفحه قرار دهید.

آموزش فیلم را در کانال YouTube ما تماشا کنید!
مرحله 2: ابزار Lasso را انتخاب کنید

برای تغییر رنگ چشم بدون تأثیر بر قسمت دیگر تصویر ، ابتدا باید یک دور چشم را انتخاب کنیم. ابزار Lasso را از نوار ابزار انتخاب کنید:
ابزار Lasso را از نوار ابزار در فتوشاپ انتخاب کنید.
انتخاب ابزار Lasso.
مرحله 3: یک انتخاب را در اطراف چشم بکشید

دور یکی از چشم ها انتخاب کنید. ما به کل چشم ، فقط عنبیه (منطقه رنگی) در مرکز نیاز نداریم. اگر طرح اصلی شما کامل نیست نگران نباشید. بعداً موارد را تمیز خواهیم کرد:
با استفاده از ابزار Lasso در فتوشاپ ، دور چشم اول انتخاب می کنید
انتخاب چشم اول.

با انتخاب اولین چشم ، کلید Shift را فشار دهید و نگه دارید. یک علامت بعلاوه کوچک (+) در پایین سمت راست نشانگر ابزار Lasso شما ظاهر می شود. نگه داشتن کلید Shift به فتوشاپ می گوید که انتخابی را که می خواهید ترسیم کنید به انتخابی که از قبل ترسیم کرده اید اضافه کند. دور چشم دوم انتخاب کنید. اکنون باید هر دو چشم انتخاب شوند:
هر دو چشم با ابزار Lasso در فتوشاپ انتخاب شده اند.
Shift را فشار داده و نگه دارید ، سپس دور چشم دیگر را انتخاب کنید.

مرتبط: نحوه افزودن ، تفریق و تقاطع انتخاب ها در فتوشاپ
مرحله 4: یک لایه تنظیم رنگ / اشباع اضافه کنید

برای تغییر رنگ چشم ، از یک لایه تنظیم Hue / Saturation استفاده خواهیم کرد. در پانل لایه ها ، روی نماد New Fill or Adjustment Layer کلیک کنید:
با کلیک بر روی نماد New Fill یا Adjustment Layer در پانل لایه ها در فتوشاپ.
روی نماد New Fill یا Adjustment Layer کلیک کنید.

Hue / Saturation را از لیست انتخاب کنید:
افزودن یک لایه تنظیم Hue / Saturation در فتوشاپ.
انتخاب یک لایه تنظیم Hue / Saturation.
مرحله 5: گزینه "Colorize" را انتخاب کنید

کنترل ها و گزینه های لایه تنظیم Hue / Saturation در پانل Properties فتوشاپ ظاهر می شود. گزینه Colorize را با کلیک کردن در داخل کادر تأیید آن روشن کنید:
انتخاب گزینه Colorize برای Hue / Saturation در پنل Properties.
انتخاب "Colorize" در نزدیکی پایین پانل Properties.

به محض انتخاب Colorize ، چشمان فرد قرمز می شود. قرمز احتمالاً رنگ مورد نظر شما نیست ، بنابراین در ادامه نحوه تغییر آن را خواهیم آموخت:
رنگ چشم بعد از انتخاب گزینه Colorize به قرمز تغییر می کند.
چشم ها بلافاصله تغییر رنگ می دهند ، اگرچه قرمز انتخاب خوبی نیست.
مرحله 6: یک رنگ چشم جدید با نوار لغزنده رنگ انتخاب کنید

برای انتخاب رنگ متفاوت برای چشم ها ، نوار لغزنده Hue را بکشید. "Hue" همان چیزی است که اکثر ما خود رنگ واقعی آن را می پنداریم و کشیدن لغزنده از چپ به راست شما را در میان تمام رنگ های رنگین کمان چرخانده و از قرمز در انتهای سمت چپ به نارنجی و زرد ، سبز ، آبی ، سرخابی ها و غیره ، تا انتها سمت راست به قرمز برمی گردند. با کشیدن کشویی ، رنگ چشم در تصویر تغییر می کند. من مقدار Hue خود را برای آبی زیبا در حدود 200 قرار می دهم ، اما مطمئناً می توانید هر کدام از رنگ های مورد نیاز را انتخاب کنید:
انتخاب رنگ چشم جدید با نوار لغزنده Hue
انتخاب رنگ چشم جدید با کشیدن نوار لغزنده Hue.

در اینجا به نظر می رسد که رنگ چشم جدید تاکنون چگونه است. رنگ خیلی شدید است ، بنابراین در مرحله بعدی آن را برطرف خواهیم کرد:
رنگ چشم پس از کشیدن نوار لغزنده Hue تغییر کرده است.
نتیجه پس از کشیدن نوار لغزنده رنگ.
مرحله 7: اشباع رنگ جدید را پایین بیاورید

پس از انتخاب رنگ چشم جدید با نوار لغزنده Hue ، نوار لغزنده Saturation را به سمت چپ بکشید تا شدت آن پایین بیاید تا رنگ طبیعی تر به نظر برسد. مقدار اشباع بین 10 تا 15 معمولاً به خوبی کار می کند:
کاهش اشباع رنگ چشم جدید
ل




:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: